ביטוח אחריות מקצועית למעצב

תן לנו להגן על העיצוב שלך

לשיחת ייעוץ והצעת מחיר
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם

עשרות אלפי מעצבים בישראל, במגוון רחב של תחומים וענפים, חוו לא אחת את התרחיש הבא: לאחר שעות וימים של עבודה סיזיפית וקשה אל מול הלקוח, מגיע מועד התשלום עבור העבודה. בשלב הזה טוען הלקוח שנגרם לו נזק, ומגיש תביעה משפטית. בדיוק עבור מקרים מסוג זה הומצא ביטוח אחריות מקצועית למעצב. במה מדובר? את מי בדיוק אפשר לבטח? מה עלול לקרות לחסרי הביטוח? על כך – בשורות הקרובות.

זה שמבוטח וזה שאינו – בביטוח למעצבים


נמשיך, ברשותכם, אם הסינריום אותו קראתם זה עתה, ונראה כיצד מגיב אותו מעצב אם הינו מבוטח בביטוח אחריות מקצועית ובמידה ולא. ובכן, איש המקצוע המבוטח יבקש לשמוע מהלקוח את טענותיו, ישיב כנגד וינסה לתקן את הנזק שנגרם.

אם הלקוח לא מתרצה ומשנה את דעתו, יפנה המעצב לחברת הביטוח וייתן הודעה על הנזק שגרם, חברת הביטוח שלו תדאג להגן עליו בכל ההליך המשפטי עד לפסיקת בית המשפט, ואם יוכח כי התרשל, גם תשלם את כל סכום הפיצוי לתובע.

מנגד, איש מקצוע אשר אינו בעל פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למעצב עלול להיגרר לבתי המשפט עם הלקוח העקשן במשך שנים ארוכות, וכתוצאה מכך לשלם עשרות אלפי שקלים לייצוג משפטי. מעצבים חסרי ביטוח נוטים, במקרים שכאלו, לנסות להגיע לסכום פשרה עם הלקוח, ובכך מוותרים על נתח משמעותי משכרם.

ביטוח אחריות מקצועית למעצב

אילו מעצבים רשאים להיות מבוטחים?


ביטוח אחריות מקצועית למעצב לא מתייחס רק למעצבי הפנים. גם למעצבים גרפיים, שנתקלים לא פחות בתביעות משפטיות, מעצבי אירועים חשופים אף-הם ללקוחות המנסים לטעון שבעל המקצוע התרשל ונגרם להם נזק, אפילו מעצבי חלונות ראווה נתקלים גם הם באותם התביעות. בשורה התחתונה, כל העוסקים בתחומי העיצוב השונים חשופים לסיכון, ומוטב אם יבטחו את עצמם ויפה שעה אחת קודם.

גם אחריות מקצועית וגם ביטוח חבות מוצר


מרבית אנשי המקצוע אשר רוכשים פוליסת ביטוח אחריות מקצועית למעצב, משלבים בפוליסה גם כיסוי מפני חבות מוצר. הכוונה היא למצב בו נטען שמוצר שסיפק המבוטח גרם לנזק כלשהו (פיסי, נפשי או אחר) לצד שלישי כלשהו, וזאת לאחר שהמוצר יצא מחזקתו של המבוטח. תתפלאו, אבל אלפי תביעות שכאלו מוגשות מדי שנה לבתי המשפט השונים. אז אם אתם רוצים באמת להיות מכוסים מכל הכיוונים, בקשו מסוכן הביטוח שלכם גם וגם, דהיינו, גם אחריות מקצועית וגם חבות מוצר.

כיצד תישמרו מפני לקוחות בעייתיים


כאמור, הדרך הטובה ביותר להתגונן מפני לקוחות בעייתיים היא בזמן סגירה העסקה, לחוש טוב את הלקוח ואם העסקה הולכת קשה עם הרבה ויכוחים כבר בשלב ההתקשרות, לא מומלץ לסגור עסקה בכל מחיר, בדרך כלל לקוחות בעייתיים בהתחלה הם הלקוחות שבסופו של דבר לא יהיו מרוצים מהעבודה שתשקיעו, ויגררו אתכם לבתי משפט, ויגרמו לכם להפעיל את הפוליסות אחריות מקצועית והחבות מוצר למעצבים. את החושים האילו תרכשו במשך השנים.

מקצועות העיצוב שניתן למצא פתרונות לביטוח אחריות מקצועית וחבות המוצר:

  • מעצב פנים
  • מעצב גרפי
  • מעצב גינות וסביבה
  • מעצב נוף
  • יועץ תאורה
  • יועץ פנג שווי
  • יועץ אקוסטיקה
  • מעצב אירועים
  • מעצב אופנה
  • מעצב תפאורות
  • מעצב תלבושות
  • מעצב רהיטים
  • מעצב דקורציה
  • מעצב חלונות ראווה


לסיכום, רוצים לישון בראש שקט? פנו אלינו עוד היום לקבל ייעוץ מקצועי בהתאמת הביטוח עוד היום, חוסר מאבקים, חוסך כסף וכאב ראש. בהצלחה!

דירוג:

/ 5.

לשיחת ייעוץ והצעת מחיר​
השאירו פרטים ונשוב אליכם בהקדם
דילוג לתוכן